perjantai 19. joulukuuta 2014

A Bit of Sunlight

Jälleen kerran vähän myöhässä oleva postaus, mutta kiva fiilistellä näitä kuvia tällain jäkikäteen :) Toissa viikonloppu tuli vietettyä Mariannen ja Celienin kanssa pikareissulla Lissabonissa, ja kun sitten sunnuntain ja maanantain välisenä yönä kahdentoista jälkeen raahauduin viiman ja sateen läpi rautatieasemalta kotiin, kävi kyllä mielessä, että ehkä olisi voinut jäädä sinne... Reissu oli aivan ihana! Lämmintä oli koko ajan sellaiset 10-20 astetta, ja aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta :) Tuli vietettyä vähän erilainen itsenäisyyspäivä palmujen katveessa, jäätelöä syöden.
Meidän lento siis saapui Lissaboniin siinä kahdentoista jälkeen perjantain ja lauantain välisenä yönä. Hostellille meidät ajoi aivan ihana seitsemänkymmentävuotias pappa, joka selitti koko matkan portugaliksi ja käsimerkein. Meidän hostelli oli aivan keskustassa ja lähellä rantaakin, joten sijainti oli aivan täydellinen. Hintakin oli käsittämättömän halpa, joten en voi kuin suositella!
Lauantaina herättiin suht ajoissa, viiden tunnin unien jälkeen, haukattiin ilmaista lettuaamiaista, ja lähdettiin turistikierrokselle (joka oli muuten myös ilmainen!). Opas oli mahtava, ja ehdittiin näkemään reilun kahden tunnin aikana keskustasta kaikki tärkeä. Kierroksen jälkeen lähdettiin itse hortoilemaan kohti joenrantaa ja nautiskeltiin täysillä upeasta ilmasta ja kauniista maisemista. Oltiin aika eksyksissä, mutta myöhemmin meille selvisi, että olimme koko ajan pyörineet ihan lähellä hostelliamme. Lissabon on juuri sopivan pieni kaupunki, joten täysin eksyksiin siellä ei kyllä pääse yrittämälläkään. Syötiin rannalla vähän jäätelöä, ja suunnattiin sitten kohti keskustan ostoskatuja. Ostoksia ei tullut tehtyä paljon, eikä niitä olisi käsimatkatavaroihimme paljoa mahtunutkaan.
Illasta menimme syömään ja nautiskelemaan viiniä hostellimme lähellä olevaan ravintolaan, minkä jälkeen lähdimme Mariannen kanssa erään mtkailuyrityksen järjestämälle pub crawlille. Lissabonissa yökerhot ovat auki kahdeksaan aamulla, mutta oma virtani loppui "jo" viiden jälkeen. Könysimme uuden portugalilaisen ystävämme saattamana takaisin hostellille, ja nautimme vajaan neljän tunnin yöunet :D
Sunnuntai olikin sitten aika väsynyt ja oloisa, joten hengailimme vain rauhaksiin joenrannassa, kunnes lähdin puoli neljältä taksilla lentokentälle. Marianne ja Celien jäivät vielä yhdeksi yöksi Portugaliin, sillä heillä ei ollut maanantaina luentoja. Voikun olisin itsekin voinut jäädä vielä ainakin viikoksi!

//A bit late post again, but it's anyway nice to look at these pictures now that I'm freezing here in England. I spent the weekend to weeks ago in Lisbon with Marianne and Celien, and it was jut awesome! When I walked back home from the railway station through freezing rain and wind after the weekend, the after-holiday blues hit me soo hard :p
Lisbon was really warm and sunny the whole weekend. We only slept less than five hours both nights, but it so relaxing anyway. Our hostel was in the middle of the city and close to the river, and it was super cheap also. I recommend! On Saturday morning we had some free breakfast with pancakes before going to this city tour. During the tour we saw everything important in the city centre, and after that we wandered around on our own. We thought that we were totally lost, but later learned that we had been walking very close to our hostel the whole time. Lisbon is just the right size in my opinion, not big enough to truly get lost in.
Later in the evening we did a little bit shopping, and went to dine and wine in this restaurant close to our hostel. After that, me and Marianne joined this pub crawl and had a lot of fun! We also made a new Portuguese friend, which was cool. In Lisbon, the clubs only close at 8 am, but I only had energy to dance till five.
On Sunday, we felt super tired and kinda hungover, so we only hung out by the river bank. I left to the airport at four, but Marianne and Celien stayed one more night. I wish I could've stayed at least a week more!